tisdag 22 september 2009

Jag är vilse.. I Cypern en snabbis.

Då var den tredje semestern detta året avklarat. Ja, jag vet. Det är lite äckligt att kunna säga den meningen och veta att det är sant. Tre stycken utlandssemestrar på ett år.. Och då har jag ju faktiskt minst en kvar att se fram emot om ca en månad. Hah.

Öhm jaha. Var har jag varit för mindre än tjugofyra timmar sedan då? Jo, jag hittade en sista minuten biljett för enbart 500kr tur och retur Cypern - Larnaca. Det var inte så mycket att tänka över egentligen. Jag har ju två kompisar som jobbar som säsongsarbetare på ett hotell nere i Aya Napa vilket gjorde att boendet var fixat också. Kan ju inte bli mycket bättre än så.

Efter ett varmt återseende med Jonathan och Borchardt på hotellet med varsin Milano Kebabpizza och en kall cola så visade de runt mig lite i staden. Ja - Jag tog med mig tre stycken pizzor då det var typ ett krav för att få komma ner och hälsa på. Jag kommer själv ihåg mitt sug efter några månaders resande i Asien - Man vill få en smakbit av svensk mat lite då och då.

En intressant observation jag gjorde under den första promenaden på gatorna var hur lika alla turistorter faktiskt är. Skulle jag tagit ett kort på huvudgatan i Bali och här i Aya napa hade det troligtvis kunnat bli problem att se vilket som är vilket.. Men det blir nog lätt så när man ska anpassa en stad efter turismen och inte lokalbefolkningen. Hotellkomplex överallt och små minimarkets till höger och vänster. Resturanger överallt också.. I Sicilien var det inte alls på samma sätt, men det bör tilläggas att vi hade en lägenhet inne i gamla delen av Tranpani då också.. Ska fortsätta att meditera över denna insikt och se om jag kan komma fram till något konkret senare i livet. Nu finns början av tanken på papper i alla fall.

Aya napa är för övrigt en ful stad. En tråkig stad. En stad som bestod mer av att ligga och inte göra något alls på dagarna och sedan festa sönder sig nätterna igenom. Jag klagar egentligen inte. Det kanske hade lite med att göra att jag umgicks med personer som jobbade på dagarna också. Alltså är det lite svårt att komma iväg och göra någon aktivitet då. Men jag kan ju bara se stället från min synvinkel eller hur?

Men vadå? Gjorde jag inget som var värt att nämna egentligen? Jo, självklart! Jag och Borchardt åkte iväg en förmiddag och gjorde ett Wreckdive. Ett 172 meter långt fartyg som sjönk någon gång på 80-talet. Riktigt häftigt dyk måste jag säga. Djurlivet var inget att hurra över.. Några stora barracudor och groupers - inget man inte sett förr iof. Men att simma omkring och kolla på ett skepp som man inte kan se slutet på då det är för långt bort. Och då hade vi ändå riktigt bra sikt. 30 meter gissade vi på. Riktigt bra dyk. Passande att det blev mitt 30'e också.

En annan sak jag gjorde var att kolla på Borchardt och Jontes show dom jobbade med.. Det började svagt får jag erkänna.. Jag kände mig mer tvingad att säga att det var ett bra uppträdande för att vara snäll än säga vad jag verkligen tyckte. Det var första kvällen. Sen fick jag se deras tre andra showerna de gjort och det blev bara bättre och bättre. Sista kvällen var det en musikal som var otroligt bra gjort faktiskt. Det var ett bra tempo och de lyckades få med publiken bra också. Stor eloge till Entertainment teamet där. Det gjorde dem bra.

Vet inte om det finns så mycket mer att berätta om min vecka. Den tog slut innan den hann börja tycker jag. Jag har en otrolig ångest över att vara tillbaka i Sverige och känner mig emotionellt instabil just nu. Valium hade varit en bra idé - Men jag tror det hör till att vara deppig ibland också.

Blev inte alls nöjd med denna texten men publicerar ändå. Inte sugen på att skriva om det.. Bajs.

Inga kommentarer: