måndag 17 augusti 2009

Nästa resa inplanerad.

Ända sedan jag kom hem till Sverige i Mars har jag funderat på vad jag ska göra framåt i livet. Skall jag vara kvar på Securitas eller söka något annat jobb? Plugga upp betygen eller kanske börja på en folkhögskola? Framför allt, ska jag sticka ut och resa igen och i sådana fall vart?
Många jobbiga frågor och inga svar, men nu för någon vecka sedan slog tanken mig. Varför inte göra som min goda kamrat Borchardt och kombinera jobb med resande? Han har hittat en Reseledarutbildning på en månad som han bokat plats till i November. Efter mycket grubblande och räknande har jag kommit fram till att jag också har råd och faktiskt vill göra den. Det är dags att våga sig på att göra något nytt! Ringde min planerare på jobbet och frågade honom ifall jag fick ta semester i en månad nästa kvartal. Inga problem alls.

Så den 8 november bär det av till Barcelona för att skolas i något helt annat än väkteriet. Bra skit!

1 kommentar:

Johanna sa...

shiiit det där med reseledare lät kul du!

Nja vi såg inte så mkt detta dyket, men annars kan man se sälar, havskatter och massa annat. Det ska tydligen vara riktigt bra uppemot strömstad och fjällbacka. Ska åka dit snart tänkte jag!