söndag 3 april 2011

Törnrosas kyss i bloggform

Efter ännu en vinter bedövande vinter då min kropp gått ner en dvala som bara Mumintroll och björnar kan mäta sig med fick jag för några veckor sedan ett chockartat uppvaknande. Jag råkade komma över en smått genialisk reseblogg som kysste mig lika effektivt som prinsen i sagan om Törnrosa. Min reselust har slagit klorna i mig igen. Jag misstänker att det är en kombination av vackra foton och smarta formuleringar från bloggen färdknäpp som gjort den så påtaglig. Detta och en vinter som visserligen börjat spricka upp efter vad som känts som flera eoners väntan.

I hopp om att stilla reselusten något åker jag till Krakow, Polen på Tisdag. En av mina sambos i kollektivet kommer från just Krakow så vi ska sova hos hans farmor under de fem dagarna vi hälsar på. Allt för att komma undan billigare som den äkta budgetresenär jag är. Planen är att besöka koncentrationslägret Auswitch och en saltgruva som varit i drift sedan 1200-talet. Vad Krakow mer har att bjuda på återstår att se, men jag hoppas detta inte blir ännu ett destruktivt steg mot ett riktigt återfall i reseträsket.

För övrigt sitter jag och konsumerar serien The Sopranos just nu och kan inte annat än att älska den. Klockrent skådespel och fin fina dialoger. Perfekt sätt att distrahera en student från världsliga ting som studier!

Inga kommentarer: